KOKOLINGO EDUKATIVNI KUTAK

OMOGUĆITE SVOME DJETETU DOBAR START U ŠKOLI

Polazak u školu jedan je od najvažnijih događaja u životu svakog djeteta. Dolaze nove prilike za druženja, novi prijatelji, nova učiteljica,… Mi roditelji često razmišljamo što sve možemo učiniti kako bismo svome djetetu pomogli ostvariti njegov puni potencijal koji nosi u sebi.

Dijeca koja se druze

Jedna od važnijih stvari na koju često ne obraćamo pažnju jest kako dijete komunicira s vršnjacima i odraslim osobama.

Ako dijete prilikom polaska u školu ima poremećaje izgovora, moguće je da mu se dogode mnoge nepoželjne situacije koje mogu djelovati na njegov psihofizički razvoj, prvenstveno na samopouzdanje.

Djetetovo samopouzdanje je važno, jer, ovisno o tome ima li dijete visoko ili nisko samopouzdanje, to bi uvelike moglo utjecati na to kakve će ocjene imati, tj. kakav će biti njegov školski uspjeh. Misli li dijete o sebi da je sposobno izvršiti pojedini zadatak koji mu zadaje učiteljica (visoko samopouzdanje) ili smatra da to neće moći postići (nisko samopouzdanje), sve to može imati značajne posljedice na njegove ocjene, jer djeca s višim samopouzdanjem vjerojatnije će imati bolje (odlične) ocjene.

Samopouzdanje se razvija od malih nogu. Prvenstveno ga razvijaju roditelji, zatim uža obitelji, a kasnije, kako djeca odrastaju, važno mjesto u razvoju samopouzdanja zauzimaju i vršnjaci. Djeci postaje važno što će o njima misliti pojedini prijatelji. Mi odrasli znamo da se djeca ponašaju kao djeca, a to znači da su, između ostaloga, sklona isticati i naglašavati različitost. Samim time, mogu biti sklona zadirkivati i ismijavati nekoga samo zato jer, primjerice, nepravilno izgovara glas R.

Zadirkivanje i ismijavanje spada u kategoriju verbalnog zlostavljanja. Zlostavljanje može ostaviti kratkoročne i dugoročne posljedice na fizičkom, emocionalnom, intelektualnom i društvenom polju. Neke od posljedica mogu biti slabiji školski uspjeh, lošiji socijalni odnosi, razvoj depresivnog i anksioznog poremećaja te slabije samopoštovanje i samopouzdanje.

Također, djeca mogu imati i niže samopouzdanje, jer mogu početi sumnjati u sebe, misliti da nisu jednako dobri i vrijedni kao drugi vršnjaci. Sumnja u vlastite sposobnosti mogla bi dovesti do toga da se dijete povuče, izolira od drugih vršnjaka, ne javlja se za riječ, ne priča ispred cijelog razreda i sl. Posljedično, moguće je da dijete počne dobivati niže ocjene od onoga za što je sposobno.

Generalno govoreći, djeca s nižim samopouzdanjem mogu biti sramežljiva, povučena, imati strah od bliskosti s ljudima, nemogućnost da se izbore za svoja prava. Također, istraživanja navode kako je niže samopouzdanje povezano s nižim ocjenama, depresijom i anksioznošću.

ŠTO KAO RODITELJI MOŽEMO NAPRAVITI KAKO BISMO POMOGLI SVOME DJETETU

Prvenstveno budimo uz svoje dijete i pomažimo mu u svakom koraku njegovog rasta i razvoja. Šaljimo mu ohrabrujuće poruke kako vjerujemo u njega, kako mislimo da ono može preskočiti prepreku koja se trenutno nalazi pred njime.

Roditelji često misle da čine uslugu djetetu ako nešto naprave umjesto njega (ako je dijete mlađe, vežu tenisicu umjesto njega ili ako je starije, napišu zadaću umjesto djeteta, jer je baš umorno od napornoga dana), ali tim se postupcima djetetu zapravo radi „medvjeđa usluga“. Pustimo dijete da samo obavlja stvari koje razvojno trenutno može napraviti. Naravno, dijete će raditi pogreške, ali tko je radio i nikada nije pogriješio?

Važno je jačati samopouzdanje djece, jer djeca s visokim samopouzdanjem češće su i sretnija, zadovoljnija sobom, otpornija na stres, ambicioznija, lakše podnose kritiku, vole surađivati s drugima, postavljati pitanja u školi te su generalno zadovoljnija školom.

Jedan od načina kako možemo pomoći svome djetetu da se bolje osjeća u vlastitoj koži i da ima veće samopouzdanje je i taj da mu pomognemo prevladati poremećaj izgovora.

Kokolingo je namijenjen baš ovoj vrsti poteškoća.

KAKO KOKOLINGO MOŽE POMOĆI MOJEM DJETETU

Digitalna logopedska vježbenica Kokolingo namijenjena je djeci s artikulacijskim poremećajima izgovora. Djeci pruža konkretan napredak u korekciji nepravilnog izgovora glasova uz vrlo zabavne aktivnosti. Velika je prednost to što možete s djetetom vježbati kod kuće, a dovoljno je vježbati 30 minuta dnevno. Kokolingo je djeci posebno zanimljiv, jer kroz igru mogu vježbati i napredovati u korekciji nepravilnog izgovora glasova. Vježbe kroz koje prolaze su interaktivne, zanimljive i uzbudljive.

Svima nam je potrebna podrška kada nam je teško i kada ulažemo dodatne napore kako bismo postigli cilj koji smo si postavili. Na sreću djece i obitelji, program Kokolingo je osmišljen i za osnaživanje i jačanje samopouzdanja kod djece. Tome najbolje svjedoči papigica Koko koja svako malo preleti preko ekrana te pohvaljuje i daje podršku djeci koja ustraju u vježbama. Na takav način papigica Koko dodatno potiče motivaciju i razvoj samopouzdanja.

Kokolingo trgovina gdje mozete obuci papigu Koko

Ovisno o odabranom Kokolingo paketu, aplikacija ima i različiti indeks motivacije za dijete. Indeks motivacije predstavlja kombinaciju dvaju faktora, učestalosti pojavljivanja papigice Koko s motivacijskim i ohrabrujućim porukama za dijete i izbora artikala u trgovini Koko gdje djeca svoje novčiće zaslužene vježbanjem mogu zamijeniti za stvari kojima će urediti svoju papigicu. O indeksu motivacije izravno ovisi zainteresiranost i motiviranost djeteta za korištenje aplikacije. Tako osnovni ili Mini paket ima indeks motivacije 15, Smart paket, sa srednjim izborom artikala u Koko trgovini i srednje velikom učestalošću pojavljivanja papigice Koko ima indeks motivacije 30, a najveći, Premium paket, ima i najveći indeks motivacije, 60.

Kokolingo igra potraga za blagom

Nadamo se da će i vaše dijete dočekati svoju prvu školsku godinu spremno i u novom okruženju ostvariti svoj puni potencijal. Na tom putu i mi vam možemo pomoći vježbenicom Kokolingo, jer nama je važno da djeca budu razigrana, sretna, ali i puna povjerenja u sebe.

Autor: Dario Antić, magistar psihologije, specijalizant transakcijske analize, praktičar terapije igrom

Literatura:

  • Beane, A.L. (2008). Učionica bez zlostavljanja: više od 100 savjeta i strategija namijenjenih učiteljima u školama. Zagreb: Mosta
  • Bilić, V., Buljan Flander, G., Hrpka, H. (2012). Nasilje nad djecom i među djecom. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Burić, I., Macuka, I., Sorić, I., Vulić-Prtorić, A. (2007). Samopoštovanje u ranoj adolescenciji: važnost uloge roditeljskoga ponašanja i školskoga dostignuća. Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja. 17(4-5), 887-906.
  • Oblačić, I., Velki, T., Cakić, L. (2015). Odnos samopoštovanja i socijalnog statusa kod učenika nižih razreda osnovne škole. Školski vjesnik 64(1), 153-172.
  • Miljković, D., Rijavec, M. (2012). Razgovori sa zrcalom: psihologija samopouzdanja. Zagreb: IEP-D2.
lijevo Prethodni članak
Sljedeći članak desno
vrh